Tuesday 5 September 2017

Euraud Forex Handel


Den australiensiska dollarn representerar ekonomin i Australien och är den femte vanligaste valutan i världen. Den australiska dollarn hade en fast växelkurs till 1983 när den australiensiska arbetsstyrelsen flöt valutaen. Den australiensiska dollarn var en del av Bretton Woods-systemet från 1946 till 1971, med vilket den australiensiska dollarn fästes till det brittiska pundet (vilket var fastat till den amerikanska dollarn som var fastgjort till guld) fram till 1967. När Bretton Woods började bryta ner, Värdet på den australiensiska dollarn omvandlades till en traditionell pinne mot en flytande amerikanska dollar. AUD News and Analysis av Christopher Vecchio och Dylan Jusino av David Song Paul Robinson och Tyler Yell, CMT av James Stanley av Christopher Vecchio av David Cottle Ladda Fler artiklar av David Cottle av Jamie Saettele, CMT av Christopher Vecchio av David Cottle av David Cottle A : Faktisk F: Prognos P: Tidigare Marknadsdata Marknadsdata Siffrorna anges för handelsdagen. Marknadsdata anges för handelsdagen. DAILYFX PLUS PRISER CHARTS RSS Tidigare resultat är ingen indikation på framtida resultat. DailyFX är nyhets - och utbildningswebbplatsen för IG Group. Detta är Forex-citatet för euron mot den australiensiska dollar. I detta citat citeras värdet på en euro (basvaluta) i förhållande till den australiska dollarn (motvaluta). EURAUD nådde sitt låga läge mitt i den europeiska statsskuldkrisen 2012, när den träffade A1.1619. Sedan mitten av juli 2012 har paret återhämtat sig huvudsakligen på grund av den europeiska centralbankens politik för monetära transaktioner (OMT), det som krävs för att mäta ECB: s president Draghi i augusti 2012. av Christopher Vecchio Euroen har visat ökad känslighet för Fransk-tyska räntespridningar, vilket tyder på att näringsidkare blir mer fixerade på det kommande franska valet. Fortsätt läsa av Christopher VecchioTrade stängt: EURAUD Potentiell uppdelning Postad 2 dagar sedan 21:47 2 mars 2017 1 Kommentar Aussie har gått ner under senare tid så min justerade stoppförlust på denna korta EURAUD-position blev träffad. Lyckligtvis kunde jag låsa i några gevinster även med denna kraftiga dragning. Om du missade det, kolla in min första handelsidee och justeringar först. Några veckor tillbaka såg jag en fallande kilformation på de långsiktiga tidsramarna och bestämde mig för att hoppa in på vad som tycktes vara en paus lägre. Pris poppade upp en liten bit för nära mitt stopp och jag andades tills paret så småningom fick nackdelmoment och brutit mot 1.4000 större psykologiska barriären. Efter en del konsolidering hade EURAUD ett annat ben lägre, den här tiden till en låg av 1.3626. Jag rullade sedan ner mitt stopp till 1,3925-nivån för att låsa in några vinster om en reversering av denna nyckelstödnivå händer. EURAUD Daily Forex Chart Som några av mina kära läsare påpekade, är detta 1.3600-1.3650 område en ganska stark nivå och att en stor studsa kan bero på. Samtidigt började politiska jitters i Frankrike gå ner medan riskaversion kikade tillbaka på marknaderna, vilket ledde till att EURAUD skulle gå hela vägen tillbaka över 1.3900-märket och slog mitt stopp. Medan I8217m är lycklig över att kunna hantera min risk korrekt och stänga handeln i grön, kan jag hjälpa men önska att jag hoppade ut till ett mycket bättre pris. Jag borde noga titta på Fibs på de kortsiktiga tidsramarna och lämnade när priset bröt över den högsta rättningsnivån i stället för att vänta på att det skulle slå min stop-förlust. Men åh, jag fick fortfarande en 155-pip-vinst eller en 0,15 vinst på denna inställning så att I8217m inte så bummade ut. Jag hade en mycket liten positionsstorlek på den här, eftersom jag hade ett brett stopp, men jag ångrar inte att jag ställde den förbi 1.4500 eftersom det räddade mig att bli utplånad på den initiala studsen högre innan björnen tog över. Som alltid riskerar du inte mer än 1 av ditt konto i en enda handel och se till att du läser vår riskinformation om du tänker på samma inställningar.

No comments:

Post a Comment